Η Νέα Υόρκη κάποτε ήταν η ελπίδα των μεταναστών.
Σήμερα είναι απλά η πόλη που τα έχει όλα, μα όλα...
σε υπερθετικό βαθμό!!!
Με άλλα λόγια μια ενδιαφέρουσα και μαγευτική πόλη!
Οι παρακάτω στίχοι είναι από το τραγούδι:
«Κάποτε θα ’ρθουν να σου πουν…»
Κάποτε θα ’ρθουν να σου πουν…
Πως σε πιστεύουν, σ’ αγαπούν
Και πως σε θένε...
Eχε στο νου σου το παιδί,
κλείσε την πόρτα με κλειδί,
Ψέματα λένε…
Κάποτε θα ’ρθουν γνωστικοί
Λογάδες και γραμματικοί
Για να σε πείσουν…
Εχε το νου σου στο παιδί,
Κλείσε την πόρτα με κλειδί,
Θα σε πουλήσουν….
Και όταν θα έρθουν οι καιροί
Που θα έχει σβήσει το κερί στην καταιγίδα,
Υπερασπίσου το παιδί,
Γιατί αν γλιτώσει το παιδί,
υπάρχει ελπίδα…
«Μην αναρωτηθείς τι ζητούν αυτά τα πανέμορφα παιδιά στους δρόμους τώρα που δεν έχουν νόημα συγνώμες και ενοχικά βουρκωμένα μάτια. 'Aκουσα παιδικές φωνές σε ώριμα τραγούδια σαρωτικά που διαπερνούν τη θλίψη. Οι γροθιές διεκδίκησης οι ανάσες ζωογόνες οι δρόμοι φωτεινοί και κυρίως ανθρώπινοι. Και μη με συμπονέσεις. Απλά πάρε τα λόγια μου στο δισάκι σου κι εξαργύρωσε την πείρα μου στους αγώνες των αυριανών ημερών».
Γιώργος Δουατζής
Μηθυμναίος
Μηθυμναίος
Όσον αφορά στα έργα των μεγάλων ζωγράφων του 20ού αιώνα, αργοσβήνουν - αλλοιώνονται κρεμασμένα σε τοίχους χώρων χωρίς κλιματισμό, με τον ήλιο να τα «καίει», εκτός και αν κάποιοι από τους 4 - 5 ανεκπαίδευτους φύλακες που απέμειναν θυμηθούν να τραβήξουν κάποιες κουρτίνες, που έτσι, χωρίς πρόγραμμα, τοποθετήθηκαν κι αυτές πριν λίγα χρόνια. Όσον αφορά στα έργα που δεν είναι κρεμασμένα σε τοίχους, αυτά σαπίζουν σε κάποια υπόγεια αίθουσα, σκεπασμένα με ένα κομμάτι πλαστικού με μια… ποντικοπαγίδα να τα προστατεύει από το να γίνουν μεζές ποντικιών. Όσα βέβαια δεν έγιναν ήδη!
Μια συναρπαστική κοινωνική τοιχογραφία εποχής που πραγματεύεται τον έρωτα, τον πόλεμο και την επανάσταση μιας δυναμικής γυναίκας ενάντια στις κοινωνικές συμβάσεις.
.
Η Ιρένα Καραφύλλη έχει σπουδάσει αγγλική φιλολογία και δημιουργική γραφή. Ζει και εργάζεται στο Μόντρεαλ όπου εργάζεται ως συγγραφέας και δημοσιογράφος. Τα διηγήματά της έχουν τιμηθεί με τρία λογοτεχνικά βραβεία, μεταξύ των οποίων το National Magazine Award και το Literary Award. Οι ιστορίες και τα άρθρα της έχουν μεταδοθεί στο ραδιόφωνο και έχουν δημοσιευτεί σε πολλές εφημερίδες όπως οι New York Times και η International Herald Tribune. Έχει εκδώσει τρία βιβλία: NIGHT CRIES, ASHES AND MIRACLES και THE STRANGER IN THE PLUMED HAT που ήταν υποψήφιο γιa το Writers´Trust Prize και το Torgi Award.
Συγγραφέας: Ιρένα Καραφύλλη, Καναδάς
Μετάφραση: Βασιλική Κοκκίνου
Σειρά: Ξένοι Λογοτέχνες
Πρώτη έκδοση: Οκτώβριος 2008
Σελ.: 552 - Τιμή: 19,90 € - ISBN: 978-960-453-428-9
Δυο μεγάλοι συγγραφείς που σχολίασαν το βιβλίο της Ιρένα Καραφύλλη
Η ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΗ ΜΟΥΣΑ είναι το καλύτερο μυθιστόρημα που έχω διαβάσει για την Ελλάδα από το ΜΑΝΤΟΛΙΝΟ ΤΟΥ ΛΟΧΑΓΟΥ ΚΟΡΕΛΙ και μετά. Η Ιρένα Καραφύλλη γνωρίζει πολύ καλά το χαρακτήρα του Έλληνα. Η γραφή της θυμίζει Στρατή Μυριβήλη και Νίκο Καζαντζάκη, αλλά είναι ποτισμένη με μια γυναικεία ευαισθησία που συμπληρώνει και δίνει άλλη διάσταση στην περιγραφή της ζωής σ’ ένα ελληνικό νησί κατά το πρώτο μισό του 20ού αιώνα. Η ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΗ ΜΟΥΣΑ είναι ένα εντυπωσιακό έργο και ελπίζω να λάβει την αναγνώριση που του αξίζει.
Νίκολας Γκέιτζ, συγγραφέας του βιβλίου ΕΛΕΝΗ.
Το βιβλίο είναι σκέτη απόλαυση, αληθινό επίτευγμα. Η συγγραφέας γνωρίζει πολύ καλά το θέμα της, τη ζωή σ’ ένα ελληνικό χωριό. Η Καλλιόπη είναι το είδος του κοριτσιού που μου αρέσει. Και αυτό είναι το ιδιαίτερα σημαντικό: να κάνεις τους αναγνώστες να ερωτευτούν τους χαρακτήρες σου.
Λουί ντε Μπερνιέρ,συγγραφέας του μπεστ σέλερ ΤΟ ΜΑΝΤΟΛΙΝΟ ΤΟΥ ΛΟΧΑΓΟΥ ΚΟΡΕΛΙ
Οι αντιρρήσεις της οικογένειας του Λόρκα για το άνοιγμα του τάφου συμπυκνώνονται στη δήλωση της ανιψιάς του Λάουρα: "Η εκταφή δεν έχει τίποτα να προσφέρει στη βιογραφία του. Ας αναοαύεται, σαν ένας ακόμη από τους πολλούς που χάθηκαν, εκεί όπου βρίσκεται".
Ωστόσο, ανακοίνωσε ότι δεν θα αντιταχθεί σε μια ενδεχόμενη θετική δικαστική απόφαση.
Μηθυμναίος
Πηγή: ΕΨΙΛΟΝ