«Είμαι πάρα πολλά για να μην είμαι τίποτα και πολύ λίγος για να είμαι κάτι»… * * * * * «Ψάχνω να βρω λέξεις… που να "αγγίζουν" κι αγγίγματα που να μιλούν»…

29 Φεβ 2016

Δυο λόγια φτάνουν…

Με τον καιρό διαπιστώνεις πως κάποια πράγματα στεγνώνουν. Σκουριάζουν. Τ’ αφήνεις, κι όσο περνάει ο χρόνος, απομακρύνονται και χάνονται. Ξεχνιούνται… Όπως οι άνθρωποι, ας πούμε. Όπως οι σχέσεις… Χάνονται. Χανόμαστε… Ξεχνιόμαστε χαμένοι στους καθημερινούς λαβύρινθους της ζωής. Φταίμε.


Στη σχέση, πες την αγάπη, πες την φιλία, όπως και να ’ναι χρειάζεται, πότε-πότε, ν’ αλλάζουμε το νερό, όπως στα λουλούδια που έχουμε στο βάζο. Όπως οι στάλες της πρωινής δροσιάς πάνω στα φύλλα ή στα πέταλα των λουλουδιών στον κήπο, που τα ζωντανεύουν. Εκεί όμως, γιατί στάλες παρατημένες πάνω στο κάγκελο του κήπου, μπορεί να γίνουν και σκουριά.
Ας διατηρούμε ανέπαφα τα αποθέματα αλληλοεκτίμησης. Ας μην αφήνουμε να σκουριάζουν οι σχέσεις… Να στεγνώνουν. Δυο λόγια φτάνουν. Μια καλημέρα, ένα «τι κάνεις». Αρκούν, για να μείνουν, να ορίζουν και να καθορίζουν.
Καθίσαμε να σκεφτούμε, έστω για λίγο, να αναλύσουμε γιατί νιώθουμε τόσο έντονα την ανάγκη ο ένας του άλλου; Άνθρωποι που ανταμώνουμε, αταίριαστα πολλές φορές, μέσα από καλώδια. Σκαρώνουμε παράταιρα αλισβερίσια που ανάλογα τα φέρνουμε στα μέτρα μας και στα γούστα μας. Με τους αισθητήρες συντονισμένους μαζί τους. Διαλέγουμε κι ακουμπάμε… Ότι τακτοποιεί η ψυχή μαζί, ταιριάζει.
             Παρασύρθηκα με τα παραπάνω και παραλίγο θα ξεχνούσα να σας θυμίσω, αύριο, 1η του Μάρτη να φορέσετε στο χέρι σας εκείνη την άσπρη και κόκκινη στριμμένη κλωστούλα ή κορδονάκι. Τον «μάρτη», μη και σας κάψει ο ήλιος.

Καλό μήνα!

20 σχόλια:

  1. Πρώτα, πρώτα καλό Μήνα, συνήθως ο Μάρτης είναι ο πιο άστατος μήνας, μια Ελληνική παροιμία λέει , Ξύλα φύλαγε τον Μάρτη για να μην κάψεις τα παλούκια.
    Συμφωνώ απολύτως με το σημερινό κείμενό σου προπαντός αυτό που γράφεις: (Εκεί όμως, γιατί στάλες παρατημένες πάνω στο κάγκελο του κήπου, μπορεί να γίνουν και σκουριά.)
    Φίλε έχω την εντύπωση ότι αυτή η σκουριά αρχίζει και πληθαίνει, όμως δεν μπορώ να καταλάβω την αιτία, ίσως οι γνωριμίες να έχουν γίνει ανιαρές, ή πάλι μπορεί να φταίει και η απομόνωση.
    Προχθές την Παρασκευή μου είπαν ότι έχω απομονωθεί, δεν βγαίνω πια στην πιάτσα, μπορεί να έχουν, μάλλον έχουν δίκιο...
    Το χθες μας είναι γνωστόν το σήμερα το ζούμε, το υποσχόμενο αύριο άγνωστο, οπότε...
    την καληνύχτα μου

    Γάβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε Γάβο, στην ελληνική παροιμία απάντησα φωτογραφικά χτες κατ’ ιδίαν…
      Πολλά φταίνε για τη σκουριά κι απ’ τις δυο πλευρές, που να τ’ απαριθμείς τώρα, είναι όμως και το επιφανειακό… Καταλαβαίνεις τι εννοώ. Παραδείγματα χίλια. Δυστυχώς στο τέλος το αποδεχόμαστε και κλεινόμαστε όλο και πιο πολύ στο δικό μας κόσμο.

      Τουλάχιστον ας χαμογελάμε στην άνοιξη!

      Καλό μήνα, Γάβο!

      Διαγραφή
  2. Καλό μήνα σε όλους !
    Αντιγράφω ένα κείμενο, που ταιριάζει στο σχόλιο του αγαπητού κ. Γαβριήλ :
    Μια αγγλική παροιμία λέει:''Yesterday is a history, tomorrow is a mystery, today is a gift.That's why we call it a present ''
    (= Το χθες είναι ιστορία,το αύριο είναι μυστήριο, το σήμερα είναι δώρο.Να γιατί το ονομάζουμε έτσι).
    Καλό μήνα λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστό, Βαρβάρα!
      Καλό μήνα με όποιο δώρο φέρνει η άνοιξη!

      Διαγραφή
  3. Καλό μήνα Στράτο και καλή Άνοιξη
    Οι σχέσεις θέλουν μπόλιασμα κι αγάπη
    αέναα να εξελίσσονται

    Σε φιλώ πολύ (Μάρτη έβαλα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Ελένη του λόγου!
      Συμφωνώ και επαυξάνω σ' αυτό που λες. Μπόλιασμα και πότισμα αενάως!

      Εύχομαι ο μάρτης που έβαλες να σε προστατεύει από οποιοδήποτε κάψιμο. Ιδίως της ψυχής σου...

      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  4. Καλό μήνα Στράτο μου και φόρεσε το Μαρτάκι σου έτσι ; Με τις βολτούλες σου μη σε κάψει ο ήλιος !!
    Οι ανθρώπινες σχέσεις είναι τόσο δύσκολες και όσο πάνε και δυσκολεύουν !!
    Πιστεύω ακράδαντα όμως ότι μένει αυτό που αντέχει στη φιλία η στη σχέση .
    Να είσαι καλά , με την αγάπη μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχω φόβο εγώ, Νικολίτσα μου, στις βολτίτσες μου πάω από τη σκιά και δροσίζομαι από τη συντροφιά, όποτε υπάρχει...

      Σ' έναν τοίχο διάβασα τούτο (και θα προσπαθήσω να το αποδώσω όσο πιο σωστά)

      "Να γελάμε. Ν' αγαπάμε. Να λιώνουμε. Ν'αγκαλιαζόμαστε. Να φιλιόμαστε. Να λαθεύουμε. Να βριζόμαστε. Να τα ξαναβρίσκουμε. Με έναν όρο: Μαζί"!

      Δεν είν' ωραίο;

      Να 'σαι κι εσύ καλά, κορίτσι μου!

      Διαγραφή
  5. Καλό μήνα,Στρατο!
    Συμφωνώ απόλυτα, με όσα έχεις γράψει. Σίγουρα οι σχέσεις, οι φιλίες, περνούν κρίση τα τελευταία χρόνια, αφού οι άνθρωποι ολοένα και κρύβονται στο καβούκι τους...
    Μια κίνηση,όμως, ένα απλό τηλεφώνημα, η αληθινή φιλία,γιγαντωνεται και μας χαροποιεί ιδιαίτερα!!
    Καλή άνοιξη,φίλε, κοντοχωριανε!!

    Γρηγόρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, βρε Γρηγόρη, νομίζεις πως δεν νιώθω ότι η κατάσταση που ζούμε γενικά, έχει επιδράσει μαζί με όλα όσα κουβάλησε, και στις σχέσεις των ανθρώπων. Μπόλιασμα είπε παραπάνω η Ελένη, πότισμα πρότεινα κι εγώ. Απλά πράγματα, κοντοχωριανέ φίλε μου, αρκούν, για να μείνουν, να ορίζουν και να καθορίζουν.

      Καλή άνοιξη σου εύχομαι κι εγώ!

      Διαγραφή
  6. Αν είναι να καούμε, ας είναι απ' τον ήλιο.
    Και την κλωστούλα αυτή, τη φοράμε διαρκώς όσοι επικοινωνούμε με μυστικούς κώδικες και κοινές εμπειρίες. Δεν είναι καλωδιακή η σχέση μας, μα μια λεπτή αδιόρατη ίνα, που μας ενώνει και μας κρατάει ζωντανούς. Μεγάλα παιδιά είμαστε πια Στράτο. Οι επαφές λιγοστεύουν, γιατί είναι πιο επιλεκτικές.
    Καλήν Άνοιξη να έχουμε, κυριολεκτικά και μεταφορικά;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ψυχή μας να προσέχουμε, Μαρία, να μην την αφήσουμε να καεί με τίποτα. Και βέβαια, σωστά το λες, είναι αυτές οι αόρατες –ή αδιόρατες, αν θες– κλωστές που μας δένουν για χίλιους λόγους, ακόμη κι απ’ το πουθενά.
      Πάντως, για να είμαι ειλικρινής, δεν νομίζω πως λιγοστεύουν οι επαφές λόγω επιλεκτικότητας. Μάλλον η κάθε φορά πιο δύσκολη καθημερινότητα και κάποια άλλα που δεν θα ήθελα να αναφέρω. Έχω εμπειρίες…

      Ό,τι καλύτερο σου εύχομαι!

      Διαγραφή
  7. Μακρινέ μου και καλέ μου φίλε Στράτο,

    Η διαδρομή της ζωής μας είναι απλώς ένας κύκλος, που εώς ότου τον ολοκληρώσουμε και επιβιβαστούμε στο πλοίο για το ταξείδι της αιωνιότητος, περνάμε και σταματάμε για λιγο ή πολύ σε διάδορους σταθμούς!
    Ο εκάστοτε σταθμός έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και δυστυχώς που το λέω υπάρχει κι'ενας σταθμός που είναι τελείως άδειος και του "ΛΕΙΠΟΥΝ" κι'αυτά ακόμα τα "ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ" που ψάχνει κανεἰς καμιά φορά να βρει!...

    Οσον αφορά το βραχιολάκι για το "κάψιμο" του Μάρτη το γερασμένο πετσί δεν το χρειάζεται πλέον διότι είναι ήδη καμένο από την φθορά του Πατρός Χρόνου. Καλό είναι όμως να το φορούν τα νειάτα!...

    Καλό σου μήνα φίλε μου
    Με Υγεία και Αγάπη,
    ΔΤ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε αισθάνομαι, φίλε μακρινέ μου, πολύ απαισιόδοξο και δεν θα ήθελα...
      Αλλά παρ' όλα αυτά και επειδή γνωρίζω καταστάσεις, ένα θέλω να σου ευχηθώ μέσα από την καρδιά μου, μια ευχή της μητέρας μου: "Έχει ο Θεός κι αυτό θα περάσει"!

      Και θα δεις πως θα περάσει, Δημήτρη μου...

      Καλημέρα και καλό ανοιξιάτικο μήνα!

      Διαγραφή
  8. Διαλέγουμε κι ακουμπάμε…
    Κι εσύ ακούμπησες τη ψυχή μου με τα λόγια σου σαν χάδι...
    Καλό μήνα Στράτο :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την καλημέρα, την αγάπη και την εκτίμησή μου σου στέλνω, Αριστέα! Διάβασα τα θερμά σου λόγια και γέμισε με τρυφερότητα και η δική μου ψυχή!

      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  9. Πιστεύω, πως οι ανθρώπινες σχέσεις, όποιες κι αν είναι,(φιλικές, ερωτικές, κοινωνικές κτλ.) για να κρατηθούν υγιείς, πρέπει να είναι πάντα αμφίδρομες. Αυτό είναι για μένα το κλειδί. Από κει και πέρα, άμα υπάρχει η θέληση, βρίσκεται και ο τρόπος επικοινωνίας και διατήρησης.
    Καλό μήνα και από μένα σε όλους σας.
    βάνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ και επαυξάνω, Βάνα μου, πάντα όμως όταν ανταποκρίνονται δεόντως στα αμοιβαία ειλικρινή αισθήματα. Αυτό είναι σημαντικό.
      Και πόσο απογοητευτικό γίνεται όταν πίσω από δήθεν σχέσεις κρύβεται του κόσμου η ψευτιά… Καταλαβαίνεις…

      Καλό μήνα και με τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  10. Καλό μήνα Στράτο κι ας πήγε ήδη 3...
    Άλλωστε κι προηγούμενος, ο κουτσός, τόσες είχε όλες κι όλες, όσες του μένουν κι αυτουνού, για να κάψει τα παλούκια του (μας) :)
    Να είσαι καλά και να προσέχεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κι εσύ ξάδερφε. Το εύχομαι από καρδιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ωραίες που ’ναι οι αγκαλιές κι ας ζωγραφίζονται μόνο με λόγια...
Σας ευχαριστώ!