«Είμαι πάρα πολλά για να μην είμαι τίποτα και πολύ λίγος για να είμαι κάτι»… * * * * * «Ψάχνω να βρω λέξεις… που να "αγγίζουν" κι αγγίγματα που να μιλούν»…

24 Δεκ 2023

Παραμονή Χριστουγέννων...


Παραμονή Χριστουγέννων σήμερα, στο παραπέντε της Μεγάλης Γιορτής, ξημέρωσε μια ολόλαμπρη ημέρα. Και πράγματι. Έλαμψε πρωινιάτικα ο ήλιος και ξεχάστηκε πάνω σ’ ένα δίχως σύννεφα πεντακάθαρο ουρανό, Δεκέμβρη μήνα… Χριστός γεννάται σήμερον! Το φως. Η σωτηρία. Η ελπίδα, Η αγάπη, η γέννα Του. 
Αυτός ο ήλιος απαλύνει τις αγριάδες της καρδιάς και ζεσταίνει την ύπαρξή μας. Είναι σα να  χαμήλωσε, θαρρείς, ο Παράδεισος κι εμείς φτάνουμε να τον κοιτάξουμε μ’ εκείνο το άδολο βλέμμα, όσων δεν ξέρουν καν ότι δρασκελούν στιγμιαία το κατώφλι του. «Η φύση διαθέτει αρκετή αθωότητα, αλλά πολύ απέχει από την εικόνα ενός αφελούς παραδείσου». Λέει ένας Ιάπωνας στοχαστής.
Απλώνεται θριαμβευτικά το λαμπερό χαμόγελο του καλωσορίζοντας «τη σήμερον ημέραν» παρασύροντας μαζί το άλλο, το δικό μας το από μέσα χαμόγελο, το βαθύ, το αδιαπραγμάτευτο, το ανόθευτο, το ακατέργαστο που θάλπει και στηρίζει και θερμαίνει ν' ανοιχτεί στη ζωή και στους ανθρώπους. Μας χρειάζεται.
Κι εμείς, ευτυχώς επανερχόμαστε! Εισβάλουμε απρόσκλητοι αλλά θριαμβικοί, στολισμένοι και υπέρλαμπροι για να ανταλλάξουμε τις ευχές μας. Ευχές που να βγαίνουν από το βάθος της ψυχής. Γιατί θα ακουστούν αμέτρητες φορές τούτες τις μέρες των γιορτών. Αλλά ας μην είναι από αυτές της συνήθειας, σαν σχήμα λόγου. Να ’ναι από καρδιάς και αληθινές. 

8 σχόλια:

  1. Στράτο, χρόνια πολλά. Ευχές αληθινές, καθώς σωστά λες, φίλε μου. Να είστε όλοι σας καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μες απ' την καρδιά μου εύχομαι, Γιάννη, υγεία, υγεία και υγεία για σένα και για όλο τον κόσμο!
      Με το καλό να δεχτούμε τον καινούργιο χρόνο!

      Διαγραφή
  2. Εγκάρδιες ευχές, Στράτο, με την ελπίδα ο κόσμος αυτός κάποτε να πιάσει το αληθινό νόημα των ημερών και να ημερώσει η αγριεμένη ψυχή του. Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα πρέπει, οπωσδήποτε αυτός ο κόσμος ν' αλλάξει κι αυτή η "η αγριεμένη ψυχή" να ξαναβρεί την ηρεμία της. Και η δική μας κοινωνία η ελληνική να ξεφύγει απ' όλα όσα την έχουν παγιδεύσει... Καλή χρονιά να έχουμε, γιατρέ μου κα να 'μαστε γεροί!

      Διαγραφή
  3. Αντώνης ΠαπαγιάννηςΤρίτη, Δεκεμβρίου 26, 2023

    Υστερόγραφο. Κατά λάθος το προηγούμενο σχόλιο δημοσιεύθηκε ανώνυμα. Επανορθώνω λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όντως αυτός ο απροσδόκητος ήλιος είναι ευεργετικός, Στρατή. Είναι που φωτίζει το γκρίζο τοπίο της καθημερινότητάς μας και μας ανεβάζει ψυχολογικά. Εύχομαι ολόψυχα να εισακουστούν οι ευχές σου και να έρθουν καλύτερες μέρες, κυρίως για τους ανθρώπους που υποφέρουν.
    Χίλιες ευχές απ' την καρδιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαρία, συγχώρεση ζητώ για τούτη την απροσεξία μου να αφήσω αναπάντητο το μήνυμα σου και μάλιστα εορταστικό και ευχών. Το ότι οι ευχές -και οι γιορτές- απ' ό,τι λένε κρατάνε 40 μέρες... Αυτό μετριάζει κάπως την απροσεξία μου.
    Σ' ευχαριστώ, φίλη μου, η φιλία και η εκτίμηση σε σένα είναι δεδομένη.
    Να 'σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ωραίες που ’ναι οι αγκαλιές κι ας ζωγραφίζονται μόνο με λόγια...
Σας ευχαριστώ!