«Είμαι πάρα πολλά για να μην είμαι τίποτα και πολύ λίγος για να είμαι κάτι»… * * * * * «Ψάχνω να βρω λέξεις… που να "αγγίζουν" κι αγγίγματα που να μιλούν»…

26 Φεβ 2017

Γίνεται κι αυτό; Να λοιπόν που γίνεται…

Είναι κάποιες μέρες που ο χρόνος, προκλητικά αυθάδης, επιμένει να γυρίζει ανάποδα στη σκέψη. Σαστισμένος, διστακτικός κι αμήχανος κοιτάζω πίσω και βλέπω μικρές πολύτιμες στιγμές μου να με ακολουθούν. Όλα όσα έζησα και μου ανήκουν έρχονται, θρονιάζονται και… γίνονται συντροφιά μου. Αναμνήσεις μιας μνήμης άσβηστης που πάντα περισσεύει και ξεχειλίζει. Κι εσύ αναρωτιέσαι: Γίνεται κι αυτό; Να λοιπόν που γίνεται…


Τις προάλλες, έτυχε ν’ ανοίξω, για άλλη μια φορά, το κουτί των αναμνήσεων και επανέφερα στο φως ασήμαντα και ξεχασμένα αντικείμενα από τα πρώιμα χρόνια μου: φωτογραφίες, γραφτά, σημειώσεις και άλλα τινά. Έπιασα λοιπόν τον εαυτό μου να περιπλανιέται σε πέλαγα νοσταλγίας. Κι αυτή η νοσταλγία, ως συνήθως, περνάει από κάτι χαραμάδες… ένας Θεός το ξέρει. Κι όσο ο νους, στην ανακύκλωση της μνήμης, επεξεργάζεται τα δεδομένα, εγώ απεγνωσμένα προσπαθώ ν' αφουγκραστώ τους χρόνους που αφέθηκαν στους ώμους μου. Ξεκίναγε ο ένας, απόσωνε ο άλλος… Άστα, ας μην τα λέω…
         Έτσι μεμιάς, λοιπόν, ήρθαν όλα αυτά και σκάλωσαν ακριβώς εκεί όπου –ξανά και ξανά– συναντάς ήχους, εικόνες, όνειρα, υποσχέσεις, όρκους, συναισθήματα, κλάματα, γέλια και δάκρυα να υποτάσσονται στα «πρέπει» και στους όρους που όρισε η ζωή. Όλα τα χαρτογραφημένα χθες όπου –όλοι θαρρώ– κρύψαμε τις χαρές και τις χάρες της παιδικής μας ηλικίας από κείνες τις αξέχαστες εποχές των «αλάλητων στεναγμών». 


15 σχόλια:

  1. Όσο μεγαλώνουμε τόσο γεμίζει αυτό το άλμπουμ της ζωής μας Στρατή μου.
    Τις ευχές μου για την αυριανή μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι η ανάγκη που νιώθουμε, αγαπητή μου Μαρία –κι εγώ το νιώθω συχνά– να περιπλανιόμαστε σ’ αυτό το άλμπουμ των αναμνήσεων ψάχνοντας ό,τι σημάδια έχουν απομείνει… όλα φορτωμένα συναίσθημα. Γίνεται; Θα μου πεις… Να λοιπόν που γίνεται…

      Υγεία και χαρά εύχομαι σε σένα, καλή μου Μαρία και σ’ όσους νοιάζεσαι και αγαπάς!
      Καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  2. Αυτές οι γλυκόπικρες αναμνήσεις είναι το καταδικό μας κομμάτι Στράτο μου !! Μας ακολουθεί και διαμόρφωσε αυτό που είμαστε!
    Την αγάπη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι που κάποιες στιγμές, Νικόλ, αντιλαμβάνεσαι, να πάρει η ευχή, πόσο γλυκόπικρο πράγμα είναι ο χρόνος και οι παραισθήσεις του.
      Πως να αποδράσεις από όλα όσα μας διαμόρφωσαν, όπως πολύ σωστά το λες. Γίνεται;

      Σ' ευχαριστώ πολύ για τη φιλία σου και λόγια σου. Τα αισθήματα είναι αμοιβαία και το ξέρεις...

      Όπου κι αν σ' ανταμώνει η μέρα, να καλοπερνάς!

      Διαγραφή
  3. Λεπτές κλωστές οι αναμνήσεις και μας ζητούν φροντίδα

    Καλή Καθαροδευτερα Στρατο μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι όπως το λες: «λεπτές κλωστές» οι αναμνήσεις, ακριβοθώρητη Ελένη μου, που τις καλλιεργεί σιγά σιγά ο χρόνος και τις ζυμώνει η ζωή με τα υλικά της ανάγκης μας.

      Καλή εβδομάδα και καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  4. «Πολλές φορές ο στοχασμός με σταματά για μια στιγμή στο δρόμο τον κριματικό μα τον αγαπημένο. Κι εγώ χαμογελώ πικρά, το ξέρω πως οι δισταγμοί καινούργιες γίνονται αφορμές για να ξαναπηγαίνω». Λόγια του Μαλακάση.

    Φίλε Στράτο, όλοι θα νοσταλγήσουμε την παιδική ηλικία. Την αθώα, την παρθενική. Τότε που πληθωρικοί οι ρεμβασμοί. Πολλά τα όνειρα. Έδιναν το υλικό να χτιστεί το παλάτι των χιμαιρών. Να καλουπώσει η φαντασία την παραμυθένια ζωή... Την έζησε καθένας εκείνη τη ζωή. Τη λουλουδιασμένη. Την αρωματισμένη με το άρωμα του γιασεμιού. Που είχε τη λευκότητα των κρίνων, την αγιότητα των αγγέλων τ' ουρανού.
    Νοσταλγίες! Θα λικνίζουν πάντα την ψυχή μας. Θα μαγεύουν. Θα ξανανιώνουν τη σκέψη και τους στοχασμούς μας. Κι εμείς; Φορτωμένοι από τη σαγήνη τους θα προχωρούμε, στρατοκόποι, στο μονοπάτι της ζωής. Και πάντα θα γίνονται αφορμή για να ξαναπηγαίνουμε στα περασμένα.

    Με αγάπη από την Βοστώνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι Γιώργο, πολλές αφορμές έχουμε κι όλο περισσότερες μας ταξιδεύουν προς τα περασμένα. Νοσταλγούμε, ρεμβάζουμε, ονειρευόμαστε κάποια πράγματα που δεν θα τα πιάσουμε ποτέ νομίζω. Αλλά θα επιμένουμε.

      Μια αγκαλιά από μένα κι αγάπη μεγάλη!

      Διαγραφή
  5. ΚΑΛΌ ΜΉΝΑ, ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΉ, αγαπητέ μου Στράτο!Όμορφες οι αναρτήσεις σου !
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα, Βαρβάρα! Όλα τα καλά σου εύχομαι!
      Να ‘σαι γερή και δυνατή για να κάνεις αυτά που ποθείς!

      Διαγραφή
  6. Καλό σου Μήνα φίλε μου, καλή σαρακοστή,
    στη καθημερινή μας ζωή τουλάχιστον τις μισές ώρες τις περνώ νοσταλγόντας το παρελθόν τα παιδικά μου όνειρα είναι αυτά που δεν πρόλαβα να διεκπeρaiώσω, είναι αυτά που γελάστηκα περιμένοντάς τα τώρα τα ξαναζώ από απόσταση σαν απλός θεατής...No tengo otra alternativa

    Saludos
    Gabo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως ξέρουμε και οι δυο μας, φίλε Γάβο, κρατήσαμε τρυφερά στα χέρια μας αυτά τα όνειρα και τις αναμνήσεις, δίχως ν’ αφήσουμε τίποτα να πεταχθεί. Και τώρα θεατές προς τα πίσω αναπολούμε. «Να, λοιπόν, που γίνεται»;

      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  7. Η ανάρτηση σας είναι μια εξαιρετική αφορμή για όλα όσα νοσταλγούμε στη ζωή μας, μια αναπόληση στα περασμένα συναισθήματα μας από την παιδική ηλικία. Τότε που όλα ήταν αλλιώς.Η ανάρτηση σας μου δημιούργησε την ανάγκη - με την άδεια σας - για ένα προσωπικό σεργιάνι στο παρελθόν. Οι αναμνήσεις μου είναι ένα μείγμα από λαχτάρα και νοσταλγία για όλα τα υπέροχα που μοιράστηκα και έζησα με τους αγαπημένους μου,μελαγχολία και αποθυμιά για αγαπημένους ανθρώπους που "έφυγαν"για το αστρικό τους ταξίδι , μαράζι και νοσταλγία για ότι υποτάχθηκε στα "πρέπει"της ζωής.Το μόνο που απομένει προσωπικά είναι η ελπίδα και η ευαισθησία για το "αύριο" με πείσμα και δίψα για όση ζωή έχει να μου χαρίσει με γενναιοδωρία ο Δημιουργός μας.
    Σας ευχαριστώ για την αφορμή αυτού του ταξιδιού, να είστε καλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι ειλικρινά που η ταπεινή μου ανάρτηση σου ξεσήκωσε μνήμες. Ξέρεις μας χρειάζεται να επανερχόμαστε και να νοσταλγούμε τα περασμένα και να θυμόμαστε τους ανθρώπους μας.

      Σ’ ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  8. - Καλησπέρα σας κ. Δουκάκη, σας ευχαριστώ ,έτσι είναι..Σας εύχομαι μια όμορφη εποχή !
    - Καλή Άνοιξη !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ωραίες που ’ναι οι αγκαλιές κι ας ζωγραφίζονται μόνο με λόγια...
Σας ευχαριστώ!