«Είμαι πάρα πολλά για να μην είμαι τίποτα και πολύ λίγος για να είμαι κάτι»… * * * * * «Ψάχνω να βρω λέξεις… που να "αγγίζουν" κι αγγίγματα που να μιλούν»…

6 Νοε 2017

Πρώτος ρόλος για μια ημιτελή παράσταση μέσα στη νύχτα



Πήγα να χαμηλώσω τη μουσική. Δυνάμωνε η ένταση, όσο δυνάμωνε στο κρεσέντο το σαξόφωνο του Johnny Ferreira στο Ain't No Sunshine. Ήταν κι αργά. Ετοιμαζόμουν να τραβήξω τις κουρτίνες όταν είδα ξαφνικά να ξεπροβάλλει πίσω από το σκοτεινό βουνό μια λεπτή φέτα από φως που μεγάλωνε και στρογγύλευε όσο έμενα να κοιτάζω προς τα κει… Τώρα τι γίνεται; Κλείνεις το παράθυρο ενώ έξω έχει φεγγάρι; Δεν το κλείνεις. Γιατί… γιατί απλά ο φωτεινός αυτός δίσκος έχει τη δύναμη να σε ξελογιάζει, να σε κυριεύει και να μετατρέπεται συνάμα σε κάτι πολύ οικείο. Πιο οικείο απ’ ό,τι το φαντάζεσαι. Και… πιο φιλικό απ’ ό,τι το υπολογίζεις.
Ακόμη κι αν λίγα σύννεφα, στο διάβα τους, πεισματικά θαρρείς, πήγαιναν να το κρύψουν, ενόσω ο σκοτεινός ουράνιος θόλος μεταλλασσόταν κι άλλαζε χρώματα απ’ το γκρίζο στο μολυβί, εκείνο συνέχιζε να πρωταγωνιστεί και να υποδύεται τον πρώτο ρόλο σε μια ημιτελή παράσταση, μέσα στη νύχτα. Τώρα τι γίνεται; Αναρωτιέσαι και πάλι. Κλείνεις το παράθυρο ενώ έξω έχει φεγγάρι; Δεν το κλείνεις. Θέλεις να ξεδιαλύνεις όσα χορεύουν στο μυαλό σου, πασχίζοντας να πιαστείς από κάτι για να μπορέσεις να ερμηνεύσεις το ανεξήγητο.
Το σαξόφωνο ακούγεται τώρα όλο και πιο χαμηλά. Είναι κι αργά. Το σκηνικό μιας ημιτελούς παράστασης, όπως και το «Ain't No Sunshine», τελειώνουν. Τώρα τι γίνεται; Αναρωτιέσαι… Απλά υποκλίνεσαι και γίνεσαι μέρος τους.

14 σχόλια:

  1. Ακουσα την μουσικη με το σαξοφωνο, βγηκα και στη βεραντα να δω το φεγγαρι Στρατο, λιγο πριν ηταν ακομη χαμηλα και ισα που διακρινοταν η γοητευτικη λαμψη του αναμεσα στα συννεφα. Όπως τα λες, δεν μπορεις να αντισταθεις, παραδινεσαι αμαχητι και στα δυο. Αν μαλιστα εισαι διπλα στην θαλασσα και απολαμβανεις τη φεγγαροστρατα διπλη η ομορφια!
    Παντα ομορφες στιγμες και συναισθηματα ευχομαι
    καλο βραδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίγο η καλή μουσική, Στέλλα μου, λίγο αυτό το όμορφο φεγγάρι, λίγο όλα όσα κατά καιρούς καταπιανόμαστε, θα μας παρηγορούν, παρά τα χίλια μύρια που μπορεί να μαυρίζουν τις μέρες μας.
      Από δω που είμαι η θάλασσα μού πέφτει λίγο μακριά (έχω αυτή χαρά όταν είμαι στο νησί) οπότε κι απ’ το βουνό θα γυρίζω το κεφάλι προς τα κει να το βλέπω να δίνει την παράστασή του…

      Να ‘σαι καλά!

      Διαγραφή
  2. Εξαιρετική γραφή και περιγραφή στιγμών. Σε ένα δικτυακό "σπιτικό" που αναδύει την ομορφιά και την άψογη αισθητική.
    Τις ευχές μου για καλή βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ’ έχω «συναντήσει», Γιάννη, στα σεργιάνια μου σε άλλες φιλικές αυλές και φυσικά πολύ χαίρομαι που σ’ ανταμώνω εδώ στο «διαδικτυακό σπιτικό μου», που είναι συγχρόνως και… το καταφύγιό μου.
      Τιμή μεγάλη για μένα τα καλά σου λόγια σου και σ’ ευχαριστώ!

      Να ‘σαι καλά!

      Διαγραφή
  3. Ένα ταξίδι να βλέπουν τα μάτια της ψυχής
    Αγαπώ τη γραφή σου

    Την καλημέρα μου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ταξίδια που μας προσφέρονται, Ελένη μου, κάθε τόσο...

      Το εκτιμώ αφάνταστα αυτό το «Αγαπώ τη γραφή σου»! Με κάθε ειλικρίνεια, θέλω να ξέρεις, πως είναι αμοιβαίο!

      Με συγκινείς!

      Διαγραφή
  4. Και το χρειαζόμασταν αυτό το ανκόρ του φεγγαριού...
    Στράτο είσαι μέγας "σαξοφωνίστας" του λόγου.
    Την καληνύχτα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου Μαρία,
      Μες στο γκρίζο της καθημερινότητας που μας περιβάλλει, έστω κι αυτές οι σύντομες ή μικρές εμφανίσεις του κάθε «ωραίου» τις εκτιμάμε και τις προβάλουμε.
      Κατά τα άλλα με… κολακεύεις. Και κοκκινίζω να ξέρεις…
      Ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  5. Το λαμπερό φεγγάρι Στράτο μου έχει πάντα ρόλο πρωταγωνιστή στα μάτια μου και στην ψυχή μου !! Οταν συνοδεύεται και με ήχους σαξόφωνου από αγαπημένο τραγούδι γίνεται ταξίδι ονείρου !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι, Νικόλ, στη ζωή μας να έχουμε πάντα τέτοιες όμορφες στιγμές.
      Αν συνοδεύονται δε με ωραίες εικόνες και μουσική ακόμη καλύτερα
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  6. Τι όμορφο σκηνικό Στράτο!!!
    Το φεγγάρι πάντα σε πρώτο ρόλο και η μουσική άλλοτε να μεγεθύνει το τοπίο και άλλοτε να κρατά τις ισορροπίες...
    Για το συγκεκριμένο κομμάτι πέρα από την αυθεντική εκτέλεση με τον Bill Withers, έχω να προτείνω και μια επίσης unplugged, με την αγαπημένη Eva Cassidy!!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τις ισορροπίες μου έψαχνα κι εγώ με το σαξόφωνο, Γιώργη, μέχρι που απρόσμενα άλλαξε το σκηνικό κι έκλεψε την παράσταση «ο φωτεινός αυτός δίσκος» μέσα στη νύχτα.
      Όσο για το συγκεκριμένο τραγούδι έχει τόσες εκτελέσεις που… χάνεσαι ποια να διαλέξεις…

      Σ’ ευχαριστώ για το πέρασμα και για τις υποδείξεις!

      Διαγραφή
  7. Τι σου κάνει ένα φεγγάρι ε;
    Αγαπημένο το Ain't No Sunshine...
    Την καλησπέρα μου Στράτο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα Αριστέα!
    Όταν τυχαίνει να είσαι ρομαντικός και μάλιστα "παλαιάς κοπής" συμβαίνουν κάτι τέτοια.
    Το τραγούδι σε όλες τις εκτελέσεις του είναι και δικό μου αγαπημένο.
    Να 'σαι καλά, κοπέλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ωραίες που ’ναι οι αγκαλιές κι ας ζωγραφίζονται μόνο με λόγια...
Σας ευχαριστώ!