«Είμαι πάρα πολλά για να μην είμαι τίποτα και πολύ λίγος για να είμαι κάτι»… * * * * * «Ψάχνω να βρω λέξεις… που να "αγγίζουν" κι αγγίγματα που να μιλούν»…

12 Ιουν 2019

Στα μανταλάκια…


Τίτλοι που αγάπησα, ωστόσο, θα μπορούσα ακόμη και με την ίδια ευκολία… να τους διαγράψω. Όμως, είναι οι τίτλοι κάποιων κειμένων απ’ το βιβλίο μου, στους οποίους συχνά επιστρέφω, ανιχνεύοντας επίμονα μαζί τους τις αμήχανες στιγμές που ήταν αφορμή, αιτία και λόγος, προκειμένου τότε να γραφτούν. Με το που μπαίνει το καλοκαίρι η σχέση μας ζωντανεύει... Αλλά, για να λέμε και την αλήθεια, εκτός αυτού, «συνωμότησε» και μια φίλη αγαπημένη, κι έτσι για να διευκολύνω τις απαντήσεις που της όφειλα, πιάστηκα να το ξεφυλλίζω και πάλι. 
Ζω με όσα έγραψα. Όλα κομμάτια, μεταξύ βιωματικής πορείας και ιδιωτικής έκφρασης. Κυριολεκτικά: κατάθεση ψυχής. Τώρα, μακριά από οποιαδήποτε προσπάθεια –έστω υποψία– προβολής, «κρεμάω στα μανταλάκια» τους τίτλους για το μόνο και μοναδικό λόγο να μεταφέρω απλά όσα μου ξαναθύμισαν με το ξεφύλλισμά τους... 
Απόσταξη μνήμης είναι, νοσταλγίας και αναπόλησης, τόσο έντονης –καύσιμο διαρκείας ανέκαθεν στα ράφια μου που ακόμη νιώθω τη μοσχοβολιά τους. Τρυφερές εικόνες κι απόμακροι ψίθυροι μιας χαμένης αίσθησης από το παρελθόν που, όχι μόνο κρατούν τη γλύκα και το χρώμα τους θησαυρό στην ψυχή μας αλλά, ώρες-ώρες, είναι απαραίτητα για να καθοδηγούν τη συνέχειά μας. 
Αλλιώς χανόμαστε…

* Και στο Instagran:          www.instagram.com/stratos_doukakis_8/






8 σχόλια:

  1. "απαραίτητα για να καθοδηγούν τη συνέχειά μας".
    Ακριβώς έτσι, Στράτο. Να θυμόμαστε τι λέγαμε κάποτε, τι γράφαμε, τι ονειρευόμασταν. Να αναθεωρούμε κάποια, να επιβεβαιώνουμε άλλα, να κρίνουμε τις σκέψεις και τα όνειρά μας, έστω και με μια μικρή δόση αυταρέσκειας όταν βλέπουμε να επαληθεύονται κάποιες προβλέψεις, ή απογοήτευσης όταν η επανάληψη ίδιων λαθών ή γεγονότων έρχεται να μας δείξει ότι δύσκολα αλλάζουμε ως λαός. Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, όσα, τέλος πάντων είναι για τον καθένα απαραίτητα για τη συνέχειά του. Όσο μοναχική ήταν η δημιουργία τότε, άλλο τόσο μοναχική είναι και η επιστροφή σ’ αυτά για όποια αιτία.

      Διαγραφή
  2. Με την ευκαιρία, το βρήκα και το ξαναδιαβάζω Στράτο, όταν μου το είχες στείλει ήμουν σε μια δύσκολη ψυχολογικά περίοδο οπότε δεν του είχα δώσει την πρέπουσα σημασία.
    Νομίζω περιέχει λόγια γεμάτα συναισθήματα και αυτό μπορεί να το κάνει μόνο ένας ''υπέροχος άνθρωπος'', χωρίς υπερβολή. Καταρράκτης συναισθημάτων!!!
    Καλημέρα σου :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βλέπεις ότι πάντα –κάποιες φορές και αναπάντεχα– επιστρέφουμε και ίσως η δεύτερη ανάγνωση μας αφήνει μια άλλη ένταση, άλλη γεύση, άλλη σκέψη…
      Πολύ χαίρομαι που είμαι ευνοημένος και τυχερός στη κρίση σου! Είμαι βαθιά ευγνώμων!
      Σ’ ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  3. Να πω ταπεινά ότι κάθε τέτοια προσπάθεια αξίζει της προσοχής μας. Είναι σημαντική καθώς προσφέρει πάρα πολλά στη σκέψη και στις αναζητήσεις μας.
    Καλησπέρα και καλοτάξιδες να ευχηθώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν η όποια προσπάθεια, το βιβλίο εν προκειμένου, είναι ένα καράβι που ταξιδεύει με αποστολή την αποδοχή, τη γνώμη, τη σκέψη και μακάρι το θαυμασμό!
      Σ’ ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  4. Όταν αναγνωρίζεις κοινά συναισθήματα και ομοιοκατάληκτες πορείες ζωής, αξίζει ν' ανέβεις στο σκαρί ενός καλού φίλου και να συνταξιδέψεις μαζί του.
    Πάντα ανοιχτά τα πανιά σου Στράτο, καλές θάλασσες να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ, όσο τίποτα, Μαρία μου, με τον καιρό, εκτιμώ όλο και πιο βαθιά τις «ομοιοκατάληκτες πορείες της ζωής» κι ας είναι μέσα από τούτο το παράξενο αντάμωμα και τη συμπόρευση στις γειτονιές με τα καλώδια…
      Τιμή μου να ’χω τριγύρω φίλους που αφουγκράζονται και μάτια δεκτικά!

      Σ' ευχαριστώ πολύ για τη φιλία και τα γενναιόδωρα λόγια σου που λειτουργούν θεραπευτικά, πίστεψέ με! Τα αισθήματα είναι αμοιβαία το ξέρεις νομίζω!

      Σε χαιρετώ με μια ανάσα θαλασσένια, δροσερή κι ένα χαμόγελο μεγάλο!

      Διαγραφή

Ωραίες που ’ναι οι αγκαλιές κι ας ζωγραφίζονται μόνο με λόγια...
Σας ευχαριστώ!