«Είμαι πάρα πολλά για να μην είμαι τίποτα και πολύ λίγος για να είμαι κάτι»… * * * * * «Ψάχνω να βρω λέξεις… που να "αγγίζουν" κι αγγίγματα που να μιλούν»…

14 Δεκ 2014

Τα κτήρια της Μήθυμνας μέσα από τα μάτια των παιδιών

Ο τόπος μου με ξεναγούς παιδιά του Δημοτικού Σχολείου. Ο μοναδικός αρχιτεκτονικός χαρακτήρας του. Η ιστορία του. Το κάστρο του. Οι δρόμοι του. Τα σπίτια του. Τα αρχοντικά του. Οι εκκλησιές του. Οι  βρύσες του. Το λιμάνι του. Κυρίως η αρχιτεκτονική φυσιογνωμία του, μέσα από τα πιο αθώα λόγια και μάτια. Των παιδιών του!…
Πατήστε το βελάκι και ξεκινήστε 



Ευχή όλων όσων γεννηθήκαμε εκεί, ο τόπος αυτός να παραμείνει για πάντα ζωντανός, να συνεχίσει να συμπλέκεται με το μύθο, την ιστορία, την ομορφιά, το φως... το παραμύθι, ώστε και η επόμενη γενιά παιδιών, με την ίδια περηφάνια, να διαβούν τα πλακόστρωτα σοκάκια, απ' την μια ως την άλλη άκρηνα περπατήσουν πάνω στα χνάρια που άφησαν τα βήματα άλλων… 


10 σχόλια:

  1. Αναμνήσεις μιας παιδικής ηλίκίας που κουβαλάμε σεόλη μας τη ζωή.
    Μου άρεσε αυτό που γράφεις: !ώστε και η επόμενη γενιά παιδιών, με την ίδια περηφάνια, να διαβούν τα πλακόστρωτα σοκάκια, απ' την μια ως την άλλη άκρη, να περπατήσουν πάνω στα χνάρια που άφησαν τα βήματα άλλων…)
    χαιρετώ
    Πάντα με την αγάπη μου
    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ξέρεις γιατί το γράφω αυτό, Γάβο, γιατί η Μήθυμνα, από τις αρχαιότερες πόλεις, που όπου κι αν σκάψεις κάποια κολώνα, κάποιος τάφος θα φανεί, θα πρέπει να γίνει συνείδηση στα παιδιά πως αυτά τα χώματα, αυτές τις πέτρες, πριν απ’ αυτά, τα πάτησαν κάποιοι σπουδαίοι που μας τον άφησαν αυτόν τον τόπο να τον προσέχουμε…

      Διαγραφή
  2. Θαυμάσιος ο τόπος σου Στράτο μου. Και έχεις απόλυτο δίκιο να τον αγαπάς και να τον δείχνεις με περηφάνια. Δεν ξέρω τι θα είμαστε χωρίς να κουβαλάμε μέσα μας την ιστορία μας και ,προ πάντων του τόπου που γεννηθήκαμε, Μπορεί ο δικός μου τόπος να μην έχει θάλασσα και μνημεία, να μην έχει για φόντο το γαλάζιο, έχει μέσα του όμως και κρατά τις ρίζες μου και αυτό τον κάνει, όχι μόνο όμορφο, αλλά και πολύτιμο. Αν το καλοεξετάσεις, όλα μας τα συναισθήματα ξεκινούν απο 'κει .
    Λυκων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αυτές οι λατρευτές μικρές μας πατρίδες, αγαπητέ Κωνσταντίνε, που δεν λένε να μας αφήσουν ήσυχους. Πάντα θα επιμένουν να μας στέλνουν μηνύματα ενός ισόβιου έρωτα και συνεπώς... να μας καλούν συνεχώς κοντά τους. Κι εμείς, αγιάτρευτα ρομαντικοί και νοσταλγοί, θα κουβαλάμε, πάντα, ανόθευτη την περηφάνια μας θα επιμένουμε να συγκινούμαστε με το αγαπημένο μας χωριό!
      Δεν είναι μόνο οι ομορφιές, τα μνημεία, το γαλάζιο… είναι και μνήμες… και πρόσωπα που μας δένουν.

      Σε καταλαβαίνω απόλυτα.

      Διαγραφή
  3. Εκπληκτική δουλειά !!! Πολλά τα μπράβο για τους εμπνευστές, τους οργανωτές, τους επιμελητές κι ένα ακόμα, αλλά τεράστιο, για τα παιδιά που συμμετείχαν στις ομάδες!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι, Γιώργη, ήταν μια καλή πρωτοβουλία και έμπνευση για μπράβο. Και φυσικά τα παιδιά αξίζουν "τα τεράστια"...

      Να 'σαι καλά!

      Διαγραφή
  4. ΑΧ! ΑΧ! ΑΧ! ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΞΑΝΑΓΙΝΟΜΟΥΝΑ ΠΑΙΔΙ!!!
    Στράτο καλέ μου φίλε,
    Η καρδιά μου δεν αντέχει σε τέτοιες συγκινήσεις. Με μετέφερες στα λίαν παιδικά μου χρόνια τότε που είχα την τύχη και έζησα για κάποιο διάστημα στην ειδυλλιακή αγνότητα του δικού μου του νησιού ΣΚΟΠΕΛΟ που είναι σχεδόν πανόμοιο της ΜΗΘΥΜΝΑΣ! Δυστυχώς όμως ο άνεμος της ξενιτιάς με ρίζωσε για μιά ολάκερη ζωή στα ξένα και ποτέ δεν χάρηακα αυτές τις ομορφιές που μας προσφέρεις με την εξαίρετο δημιουργία σου. Ως εκ τούτου παρότι χάρηκα αφάνταστα το βίδεό σου στο τέλος η τρομερή νοσταλγία που μ' έπνιξε άφησε ακόμα μια λαβωματιά στην ήδη λαβωμένη καρδιά μου υπενθυμίζοντάς μου ότι όλα αυτά τ' αγαπημένα περασμένα, μόνον στα όνειρά μου πλέον μπορώ να τα χαρώ!. . .Πάντως σ' ευχαριστώ κι' ας με λάβωσες! . . .
    Με την αγάπη μου
    δημήτρης Τ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είχα σκοπό μήτε πρόθεση, φίλτατε Δημήτρη, να "λαβώσω" την καρδιά σου. Θεωρώ πως η λαβωματιά γλυκαίνει αφού σου δίνω τον τρόπο και την αφορμή να χαρείς και να ζεις τέτοια ωραία όχι μόνο στα όνειρα αλλά έστω κι από ένα βίντεο.
      Να 'σαι καλά, φίλε και να ξέρεις πως κι εγώ την ίδια πορεία με τη δική σου είχα.

      Διαγραφή
  5. Μπράβο στα παιδιά και σε όλους τους συντελεστές του υπέροχου βίντεο!!!!
    Έχεις υπέροχη πατρίδα Στράτο μου! Είχα την χαρά να την γνωρίσω παλιά, να περπατήσω τα δρομάκια της, μόνο που τότε δεν είχα ψηφιακή μηχανή :(
    Καλό βράδυ1

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ωραίες που ’ναι οι αγκαλιές κι ας ζωγραφίζονται μόνο με λόγια...
Σας ευχαριστώ!