«Είμαι πάρα πολλά για να μην είμαι τίποτα και πολύ λίγος για να είμαι κάτι»… * * * * * «Ψάχνω να βρω λέξεις… που να "αγγίζουν" κι αγγίγματα που να μιλούν»…

17 Σεπ 2017

Άσπρα χαλίκια ρίχνε στο δρόμο μη χαθείς…

Εγκάρδιο «αντίδωρο» για εκείνο το τρύπιο «τότε» που… στάζει ακόμη

Δεν έχω καμιά διάθεση να ξεχάσω· να πετάξω στα σκουπίδια εκείνη την εποχή που, όπως κι εκείνη, είχε χαρακτηριστικά και συμπεριφορές ολότελα δικά της. Απείθαρχη, ανέμελη, ανήσυχη, περιπετειώδης, ευαίσθητη, γενναιόδωρη. Όπως κι εκείνη. Αρνούμαι! Ναι.
Αν το κάνω τι θ’ απομείνει; Φτάνει που υπάρχουν, έστω κι αυτά, τα σκονισμένα ξέφτια στα ράφια ενός γκρεμισμένου «τότε». Αμήχανα κι ένοχα εν μέρει κρύβονται κι όμως… υπάρχουν. Αιώνια διαθέσιμα στα καλέσματα. Κοιτάζω γύρω μου. Ψάχνω ένα χέρι, ένα βλέμμα, ένα θρόισμα, μια ανάσα. Κανείς! Αφουγκράζομαι. Σιωπή… Ο χρόνος δεν μπόρεσε να αφανίσει ως σήμερα τα ίχνη-πειστήρια που μαρτυρούν την παρουσία στην απουσία της. Ανάμεσα μνήμης και λήθης μια παράξενη απροσάρμοστη ερημιά… 
Κάθε που για όποιο λόγο, για όποιο στίχο, για όποιο τραγούδι γίνεται αναφορά, σκάει κεφάλι η μελαγχολία κι απεγνωσμένα ψάχνει στασίδι να μείνει στη φόδρα των ξέμπαρκων αναμνήσεων.

«Σαν ήσουνα κοντά μου δεν είχα τι να πω
τώρα που ζεις μακριά μου νιώθω να σου μιλώ.
Η μοναξιά με βλέπει και μου χαμογελά
πώς γίνεται η αγάπη κι αργεί κάθε φορά;»

Υπογραμμισμένοι στίχοι από τραγούδια που αρνούνται να ξεθωριάσουν. Δεν μιλάνε αλλού· μόνο σε μένα. Η μουσική συνηγορεί. Αγωνιά η καρδιά. Παραμερίζουν τα άλλα. Αναστέλλουν προσωρινά τη φθορά στη μνήμη κι αμέσως όλο αυτό το ξόδεμα γίνεται παρελθόν κι εγώ η σκιά του…

«Για ό,τι έχει γίνει πες μου αν φταίω εγώ
στις λίμνες των ματιών σου να πέσω να πνιγώ.
Αν κάποτε θελήσεις πίσω να ξαναρθείς
άσπρα χαλίκια ρίχνε στο δρόμο μη χαθείς».

Ευτυχώς που, ύστερα από τόσα, ευωδιάζει ακόμη παρελθόν. Δεν έχει σβήσει το άρωμα. Δεν έχει στεγνώσει η ψυχή. Οι ψευδαισθήσεις χάνονται όταν σταματάμε να ονειρευόμαστε. Έλα, λοιπόν, να ρίξουμε «άσπρα χαλίκια» στους διαδρόμους του μυαλού μας, ίσως –ποιος ξέρει…– προλάβουμε ν’ ανταμώσουμε στην άκρη του παρόντος...



8 σχόλια:

  1. Ο Λουδοβίκος είναι αγαπημένος δημιουργός, με ιδιαίτερη έκφραση και μελωδία στις μουσικές του. Όμορφα που ακούμπησες τις σκέψεις σου στο τραγούδι του!...
    Και ναι, δεν ξεθωριάζουν ποτέ τέτοιοι στίχοι Στράτο.
    Στη διαδρομή με τα λευκά χαλίκια κι εγώ, οπαδός του άφθαρτου "τότε". Για ν' αντέχουμε τη ρηχότητα του "τώρα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα τραγούδια του, Μαρία, σαν παραμύθια που καθηλώνουν και μεγάλους. Αγαπητός και σε μένα. Είναι δυνατόν να φέρνεις στο νου εικόνες και περιστατικά «του άφθαρτου τότε» με υπόκρουση τέτοιους στίχους και να τ’ αφήνεις να ξεθωριάζουν ή να αραχνιάζουν; Επομένως, δεν θα τ’ αφήσω να «τσαλακωθούν και να κιτρινίσουν στο βάθος ενός συρταριού, για λόγους ευρυθμίας» για να παραφράσω κάπως δικά σου λόγια, από τις «Ιστορίες» σου…

      Διαγραφή
  2. Είναι κάποιοι στίχοι που ακριβά παλαιώνει
    το άρωμά τους στίχοι πολλών αστέρων
    Μοιάζουν σαν κάτι βιβλία που αν και κιτρίνισαν
    βαρύτιμα μας φέρνουν δώρα ακόμα

    Καλημέρα Στράτο μου και καλές διαδρομές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα θα χαμογελώ, Ελένη μου όταν μπορώ να φέρνω στη σκέψη μου, το παρελθόν και να το συνδυάζω με μελωδία και στίχο. Κι ας έχουν παλιώσει…

      Σ’ ευχαριστώ, Ελένη!

      Διαγραφή
  3. Μπορει να υπαρχει ενα γκρεμισμενο τοτε που καταλαμβανει το μυαλο μας καπου καπου χωρις τη θεληση μας, ομως πρεπει να παραδεχτουμε πως καταστασεις που θεωρησαμε κατα καιρους πολυ σημαντικες και πως αν διαλυονταν δεν θα μπορουσαμε να ζησουμε χωρις αυτες μοιαζουν λιγο ασημαντες τωρα πια, και ουτε μας επιρεασαν τοσο οσο νομιζαμε, μια χαρα επιβιωσαμε και μια χαρα ευτυχισμενοι ειμαστε στις ζωες μας που χτιζουμε καθημερινα!
    Καλο απογευμα Στρατο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τουλάχιστον εγώ, Στέλλα δεν θα μπορούσα να μένω αδιάφορος σε καταστάσεις που έζησα και μου χάρισαν υπέροχες στιγμές, οπότε αναγκαστικά γίνομαι λάτρης των, κι ακόμη περισσότερο όταν υπάρχουν στίχοι και μελωδίες που μπορώ να τις «ντύνω».
      Αν μπορώ να «επιβιώνω» και σήμερα έτσι είναι επιτυχία. Και να ξέρεις το επιχειρώ!

      Καλό βράδυ φίλη μου!

      Διαγραφή
  4. Πάντα οι αναμνήσεις τα πρώτα βήματα οι πρώτες μη σκέψεις σήμερα μας κρατούν σε μια αμφίβολη κατάσταση, αν γινόταν "Αν κάποτε θελήσεις πίσω να ξαναρθείς
    άσπρα χαλίκια ρίχνε στο δρόμο μη χαθείς». θα είχαμε την δύναμη να συνεχίσουμε ή να επαναλάβουμε;

    Την αγάπη μυ Στράτο

    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναμνήσεις μένουν οι ωραίες στιγμές, Γάβο μου, αλλά δεν πάνε παρακάτω και... οι κιτρινισμένες... επίσης.

      Να 'σαι καλά φίλε μου!

      Διαγραφή

Ωραίες που ’ναι οι αγκαλιές κι ας ζωγραφίζονται μόνο με λόγια...
Σας ευχαριστώ!