«Είμαι πάρα πολλά για να μην είμαι τίποτα και πολύ λίγος για να είμαι κάτι»… * * * * * «Ψάχνω να βρω λέξεις… που να "αγγίζουν" κι αγγίγματα που να μιλούν»…

12 Μαρ 2009

Μάθημα με χιούμορ…

Αναδημοσιεύω και σας παρουσιάζω ένα γράμμα που έστειλε μια 96άχρονη γυναίκα σε μια Τράπεζα.
Ο Διευθυντής της Τράπεζας που το έλαβε το βρήκε τόσο διασκεδαστικό, που το δημοσίευσε στην εφημερίδα «New York Times».


«Αγαπητέ κύριε,

Σας ευχαριστώ που σφραγίσατε την επιταγή μου με την οποία σκόπευα να πληρώσω τον υδραυλικό τον περασμένο μήνα. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μου, δεν πρέπει να πέρασαν ούτε 3 νανοδευτερόλεπτα μεταξύ του σφραγίσματος της επιταγής μου και της αυτόματης κατάθεσης της σύνταξής μου από το δημόσιο!
Θα πρέπει να σας ευχαριστήσω και για το πρόστιμο των 30 δολαρίων που χρεώσατε το λογαριασμό μου ως πέναλτι για την ταλαιπωρία που προκάλεσα στην Τράπεζά σας. Η ευγνωμοσύνη μου ξεχειλίζει κυρίως γιατί με κάνατε να ξανασκεφτώ τους τρόπους με τους οποίους αντιμετωπίζω τα οικονομικά μου.
Έχω προσέξει πως κάθε φορά που προσπαθώ να επικοινωνήσω μαζί σας η μόνη μου παρηγοριά είναι η απρόσωπη και ασύμφορη οντότητα που έχει γίνει η Τράπεζά σας.
Από εδώ και στο εξής, όπως ακριβώς κάνετε κι εσείς, θα κάνω τις συνδιαλλαγές μου μαζί σας προσωπικώς. Οι πληρωμές της υποθήκης και του δανείου μου δε θα γίνονται αυτόματα, αλλά θα φτάνουν στην Τράπεζά σας με επιταγή στο όνομα ενός υπαλλήλου, που θα ορίσετε εσείς. Να θυμάστε πως είναι αδίκημα να ανοιχτεί η αλληλογραφία που θα περιέχει την επιταγή από κάποιον άλλον και όχι από τον παραλήπτη.
Σας επισυνάπτω την αίτηση που θα πρέπει να συμπληρώσει ο υπάλληλος που θα ορίσετε. Σας ζητώ συγγνώμη για το 8σελιδο μέγεθός της, αλλά θα πρέπει να γνωρίζω γι’ αυτόν όσα γνωρίζει η Τράπεζά σας για μένα. Σημειώστε πως όλες οι πληροφορίες που αφορούν το ιατρικό ιστορικό του θα πρέπει να υπογραφούν από το αρμόδιο Υγειονομικό τμήμα, ενώ και οι πληροφορίες για τα οικονομικά του θα πρέπει να συνοδεύονται από τα κατάλληλα θεωρημένα αντίγραφα-ντοκουμέντα.
Στη συνέχεια θα πρέπει να εκδώσω ένα PIN, τον οποίο θα χρησιμοποιεί ο υπάλληλός σας στις συναλλαγές μαζί μου. Λυπάμαι, αλλά δε θα είναι μικρότερο από 28 νούμερα - τόσα είναι και τα νούμερα που πληκτρολογώ κάθε φορά που καλώ το telephone banking και πρέπει να συνδεθώ με το λογαριασμό μου. Κι επειδή, όπως λένε, η μίμηση είναι η υπέρτατη κολακεία, επιτρέψτε μου να σας αντιγράψω.
Επιτρέψτε μου επίσης να σας γνωστοποιήσω και τα ακόλουθα. Όταν θα μου τηλεφωνείτε, θα πατάτε τα ακόλουθα κουμπιά:
1. Για να κλείσετε ραντεβού να με δείτε.
2. Για να με ρωτήσετε για μια πληρωμή που δεν έγινε.
3. Για να μεταφέρετε το τηλεφώνημα στο σαλόνι σε περίπτωση που είμαι εκεί.
4. Για να μεταφέρετε το τηλεφώνημα στην κρεβατοκάμαρα σε περίπτωση που κοιμάμαι.
5. Για να μεταφέρετε το τηλεφώνημα στην τουαλέτα σε περίπτωση που με καλεί η φύση.
6. Για να μεταφέρετε το τηλεφώνημα στο κινητό μου σε περίπτωση που λείπω από το σπίτι.
7. Για να στείλετε e-mail στον υπολογιστή μου, απαιτείται ένας μυστικός κωδικός, ο οποίος και θα σας αποσταλεί εν ευθέτω χρόνω.
8. Για να επιστρέψετε στο κύριο μενού και να ξανακούσετε τις επιλογές 1-7.
9. Για να διατυπώσετε κάποιο αίτημα ή παράπονο. Κατόπιν θα μπείτε σε αναμονή ανάλογα με την πληρότητα του αυτόματου τηλεφωνητή μου.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του τηλεφωνήματος θα παίζει χαλαρωτική μουσική. Αν, ωστόσο, χρειαστεί να περιμένετε πολύ, λυπάμαι, αλλά ακολουθώντας και πάλι το παράδειγμά σας, θα πρέπει να σας χρεώσω με ένα ποσό για τη διαδικασία.


Κλείνοντας, σας εύχομαι ένα ευτυχισμένο και λιγότερο κερδοφόρο νέο έτος.

Η ταπεινή σας πελάτισσα…»


Κάτι παρόμοιο έγινε κι εδώ στην Ελλάδα με ένα Θεσσαλονικιό μανάβη.Όταν κάποια στιγμή μια τράπεζα του έστειλε μια πιστωτική κάρτα, εκείνος πήρε τηλέφωνο και είπε να την ακυρώσουν.Η υπάλληλος όμως του είπε ότι έπρεπε να την παραδώσει ο ίδιος στο υποκατάστημα της τράπεζας για να ακυρωθεί, αλλιώς θα χρεωνόταν τη συνδρομή.Πάει λοιπόν ο μανάβης, εκνευρισμένος στην τράπεζα, ακυρώνει την κάρτα στολίζοντάς τους με τα ανάλογα κοσμητικά επίθετα, και φεύγοντας αφήνει ένα τσουβάλι πατάτες στο γραφείο του διευθυντή, λέγοντάς του:Αν δεν τις θέλεις, να μου τις φέρεις αύριο στο μανάβικο αλλιώς θα σου τις χρεώσω και εγώ!!!

Μηθυμναίος

16 σχόλια:

  1. Πολύ καλό....και έξυπνο!
    Να είσαι καλά Στράτο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι τράπεζες ασελγούν καθημερινά πάνω μας βασισμένες στον φόβο που τους τρέφουμε.Τις περισσότερες φορές έχουν άδικο και είναι χαμένοι σε κάθε δικαστική μάχη.Αλλά θέλει κότσια να τις αντιμετωπίσεις.
    Καλησπέρα Στρατέλιμ...Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. KAΛΗΣΠΕΡΑ.ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ Η ΓΙΑΓΙΑ.ΣΚΕΨΟΥ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ ΤΗΣ ΠΟΣΟ ΠΙΟ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΘΑ ΗΤΑΝ.ΚΑΛΑ ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΕ.Ο ΜΑΝΑΒΗΣ ΑΠΑΙΧΤΟΣ.ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΥΨΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΟΝΟ ΜΑΣ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ...Να χαρώ και τους δυο!
    Έξυπνη η...γιαγια (και γιατί όχι;)
    πανέξυπνος στη γραφικότητά του κι ο μανάβης!
    Γέλασα μαζί αυθόρμητα μα και μ' έκπληξη!
    Να είσαι καλά, Στράτο μας.
    Φιλάκια στις... ανήλικες γυναίκες της ζωής σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στράτο δεν είπες το χειρότερο,
    έλαβα από μια εταιρία αυτές που αναλαμβάνουν να εισπράξουν ένα λογαριασμού γιατρού που λέει ότι δεν πλήρωσα (co payment) αυτό που έπρεπε να πληρώσω σε δυο επισκέψεις μου τον περασμένο Δεκέμβρη...
    Η γραμματέας θα έξυνε τα νύχια της και δεν είδε ότι το μέρος της δικής μου πληρωμής το πληρώνει η ασφάλειά μου.
    Αλοίμονό σου αν πέσεις στα νύχια εισπρακτικής εταιρίας, μέχρι να καθαρίσεις θα έχουν ειδοποιήσει το CREDIT θα σε έχουν περάσει στη μαύρη λίστα...
    Το χρήμα δεν έχει χρώμα, αλλά αρπακτικά κοράκια που σκαφίζονται τρόπους να σου το βγάλουν από την τσέπη, (αν έχεις) ή ακόμα αν δεν έχεις να χρεώσουν στον εαυτόν σου έναν πιστωτικό λογαριασμό.
    Νάσαι καλά φίλε,

    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απίθανη η γιαγιά αλλά και μανάβης ακόμα πιο καλός σε αντίδραση! Αμα πια με αυτή την ταχτική των Τραπεζών!
    Μου θύμησες την ιστορία μου με τη Visa και τη citibank! Δεν θα την πω εδώ Επιφυλάσσομαι να αναρτήσω κείμενο σχετικά!
    Να είσαι καλά Στάτο μου.
    Μου έφτιαξες τη διάθεση με τον τρόπο που το διηγήθηκες!
    Ακόμα γελώ ΄-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σωστός ο μανάβης, σωστή κι η γιαγιά. Το ΠΑΡΑξηλώσανε όλοι οι αγύρτες με την ετσιθελική επιβολή που επιτάσσει το περιβόητο μάρκετινγκ. Να τα λέμε μήπως ξυπνήσουμε και αφήσουμε τον ωχαδερφισμό κι αρχίσουμε ν' αντιδράμε.

    Καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ζήτω η γιαγιά και μακάρι να είχαμε κι άλλες τετοιες αυτές τις εποχές της απατεωνίας και του ξεπεσμού!
    η παραμυθού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ Eva F.,

    Ό,τι έπρεπε και για τους δυο διευθυντάδες! Συμφωνείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Δήμητρα,

    Απλά τόσο η συμπαθητική γριούλα όσο και ο δικός μας τους την «έφεραν» με ό,τι καλύτερο με χιούμορ…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ JK O SKPOYTZAKOS,

    Μα, φίλε μου, κανένας από τους δύο δεν ύψωσε τον τόνο της φωνής του. Με τον καλύτερο τρόπο τους τακτοποίησαν. Με τα ίδια μέτρα για να είναι και μέσα στο παιχνίδι… Εμ’ το έχουν παρακάνει…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Αστοριανή,

    Και οι δυο τους, Αστοριανή μου, με τα ίδια μέτρα και σταθμά τους ανταπόδωσαν την κοροϊδία…
    Σ’ ευχαριστώ για τις ευχές σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ pylaros,

    Και ξέρεις πολύ καλά, φίλε Γαβριήλ πως για τις τράπεζες, εμείς είμαστε απλά αριθμοί και τίποτ’ άλλο. Τώρα επειδή αυτού του τύπου οι εταιρείες το έχουν παρακάνει, άλλαξαν την ονομασία τις λένε ενημερωτικές… όχι εισπρακτικές… μόνο που είναι «φουσκωτοί»!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ ximwniatikhliakada,

    Άντε, βρε Λιακαδίτσα, θα περιμένουμε και τη δική σου ιστορική εμπειρία από τραπεζικά νταραβέρια…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ μαριάννα,

    Ότι το έχουν παρακάνει είναι περισσότερο από φανερό, αλλά επειδή οι πιο πολλοί τους έχουν ανάγκη τι αντίδραση να κάνουν… Απλά κάτι τέτοια χουνέρια χρειάζονται…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ Μαίρη Σάββα,

    Μα καλά, Μαίρη μου, τον μανάβη που είναι και Έλληνας μου τον άφησες δίχως «ζήτω»;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ωραίες που ’ναι οι αγκαλιές κι ας ζωγραφίζονται μόνο με λόγια...
Σας ευχαριστώ!