«Είμαι πάρα πολλά για να μην είμαι τίποτα και πολύ λίγος για να είμαι κάτι»… * * * * * «Ψάχνω να βρω λέξεις… που να "αγγίζουν" κι αγγίγματα που να μιλούν»…

11 Φεβ 2009

Διαβάζω στο ΒΗΜagazino και συμφωνώ

.
Ο Κοσμάς Βίδος «ένας συνηθισμένος άνθρωπος που καταγράφει τις σκέψεις του» στη στήλη του Τριτοκοσμικά στο ΒΗΜagazino για το θέμα της κατάληψης της Εθνικής Λυρικής Σκηνής από ομάδα νεαρών καλλιτεχνών και απορεί: «Γιατί να πληρώνουν ο Βέρντι και ο Πουτσίνι τα σπασμένα; Γιατί βρήκαν αυτόν τον τρόπο να στείλουν το μήνυμα στο κράτος; Μήπως το στέλνουν με λάθος τρόπο; Μήπως στέλνουν λάθος μήνυμα; Μήπως το μόνο που καταφέρνουν με τέτοιου είδους αντιδράσεις είναι να αποδυναμώνουν, ακόμη και να ευτελίζουν τον ίδιο τους τον αγώνα»;

Και απορεί: «πως κανένας δεν σκέφτηκε να προχωρήσει στη συμβολική κατάληψη μιας κεντρικής καφετέριας, από εκείνες που χρεώνουν πέντε ευρώ το κεφάλι με το καλημέρα σας και που σερβίρουν μαυροζούμι για εσπρέσο... Γιατί η καφετέρια είναι πιο αντιπροσωπευτικός χώρος της αισθητικής και της ιδεολογίας του Νεοέλληνα. Γιατί εκεί βρίσκονται τα θεμέλια της Ελλάδας. Ενώ η Λυρική; Η ψωρολυρική μας, για την ακρίβεια, με το κράτος να της γυρίζει την πλάτη επί σειρά ετών, και με το αδιάφορο σε μεγάλο αριθμό κοινό να τη σνομπάρει (από βαθιά άγνοια;), τι εκπροσωπεί ώστε να βρίσκεται ξαφνικά υπό κατάληψη; Πέραν της μουσικής αμορφωσιάς μας, τίποτε.
Έπρεπε οι επαναστάτες να είχαν καταλάβει κανένα σκυλάδικο από εκείνα που συχνάζει κάθε βράδυ η μισή (και βάλε) χώρα, αν ήθελαν να ακουστεί η φωνή τους. Εκεί μεγαλουργεί και το Κεφάλαιο στο οποίο θέλουν να επιτεθούν. Δεν το σκέφτηκαν. Γιατί; Μήπως επειδή τα ξενυχτάδικα είναι και ο δικός τους κόσμος; Τον οποίο δεν έχουν κανέναν λόγο να στοχοποιήσουν;».

«Την υποκουλτούρα όμως πρέπει να στοχοποιήσουν, να στιγματίσουν, να καταδείξουν, να καταγγείλουν οι οργισμένοι (ή μη) νέοι των ημερών, όχι την κουλτούρα. Η πρώτη ευθύνεται για τις εκπτώσεις, η δεύτερη μπορεί ακόμη να μας δείξει έναν δρόμο διαφυγής. Αν και κάτι τέτοια δεν φαίνεται να είμαστε σε θέση να τα καταλάβουμε. Επειδή η υποκουλτούρα μάς έχει διαποτίσει όλους και δεν μπορούμε να έχουμε σωστό και ασφαλές κριτήριο…»

Και όπως είπα στην αρχή εγώ συμφωνώ! Εσείς;

Οι φωτογραφίες είναι από το in.gr

Μηθυμναίος

18 σχόλια:

  1. Άλλη μια απόδειξη έκπτωσης των πολιτισμικών αξιών μας που οργίζει την πένα του αρθρογράφου στο Βηmagazino για να το κάνει λόγο. Όσο έχουν τιμηθεί οι επιστήμονες που αναλώνουν τη ζωή τους στα ερευνητική εργαστήρια για να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο, το καλό και να το ευεργετήσουν,άλλο τόσο θα εκτιμηθεί και η Λυρική Σκηνή ως ναός του πολιτισμού και της υψηλής κουλτούρας.
    Και βέβαια η Λυρική Σκηνή είναι το απειροελάχιστο δείγμα της κατάντιας του νεοέλληνα για την οποία μένουν πίσω οι υπεύθυνοι να θριαμβολογούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. (Επειδή η υποκουλτούρα μάς έχει διαποτίσει όλους και δεν μπορούμε να έχουμε σωστό και ασφαλές κριτήριο…»)
    *******************************
    Μην ξεχνάτε ότι τo ψάρι βρωμάει απ' το κεφάλι, αφού αφήνουν ασύδοτους τους αγγράματους, ανίδεους αυτούς αμαθείς να κάνουν ότι τους καπνίσει. Πράγματι είναι απίστευτο το πως έχει ξεπέσει η σημεριμή κοινωνία και ειδικώς στην Ελλάδα όπου βασιλεύει η υποκουλτούρα του τσιγάρου και φραπέ, του ωχαδερφισμού, και το φακελάκι, είνα αξιολύπητον να συμβαίνουν αυτά στην χώρα όπου (Ανθή φαιδρά πορτοκαλέα)κι εμείς οι στο εξωτερικόν διαμένοντες, την υπερασπιζόμαστε και την βλέπουμε σαν μάνα μας, σαν την κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού, της δημοκρατίας.

    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κι εγω συμφωνώ μαζί σου στο θέμα αυτο ... Γι αυτό δεν θα επεκταθώ να σχολιάσω γιατί οργίζομαι με δαύτους!
    Την υποκουλτούρα ποιός θα τη στοχοποιήσει? κανένας τελικά?
    Μετά μιλάμε για πολιτισμό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλά, μη γυρεύουμε ψύλλους στ΄άχυρα. Η Λυρική δεν προστατεύεται απο κανένα, ενώ τα σκυλάδικα έχουν κάτι φουσκωτούς, που δεν τολμάνε να τους θίξουν οι διαμαρτυρόμενοι!
    Ντροπή για την απόλυτη διάλυση του κράτους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είδα φως και μπήκα. Και δεν το μετάνιωσα. Πολλοί οι γνωστοί κι εδώ άλλωστε.

    Τις καλησπέρες μου σε όλη την παρέα και φυσικά στον οικοδεσπότη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ...ένα θέλω να "πω" (που συνήθως το λέω και το γράφω:)
    Στράτο μου,
    νομίζω είναι ο τετριμμένος τρόπος να γυρίζουν την ψυχολογία
    των αγανακτισμένων πολλών σε άλλα θέματα, σε άλλες εντυπώσεις...
    για να ξεχνάνε τα βάσανά τους,
    να τα διαγράφουν προσωρινά και... άντε πάλι απ' την αρχή!
    'Οσο για "μουσική παιδεία": τόσα χρόνια που επέστρεψες στην Αθήνα, δεν είδες, δεν άκουσες ανατολίτικους αναστεναγμούς...
    Αυτά περνάνε! αυτά αρέσουν...
    Κοίτα το φεγγάρι, Στράτο μου, κι ας μη πιστεύεις στη... μαγεία του!
    ονειρέψου, είναι κι αυτή μια...διαφυγή από την τρέλα!
    Υιώτα Στρατή, ΝΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ολόσωστο το βρίσκω το άρθρο και μπράβο στον κ. Βίδο που τα λέει έξω από τα δόντια.

    Όσο για την κουλτούρα που διαθέτει ο Έλληνας... ας μην αναφερθώ καλύτερα γιατί θα στεναχωρηθούμε! :)

    Φιλιά από το Ιόνιο στο Αιγαίο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. E φυσικά και συμφωνω!
    Αλλά στα μπουζουξίδικα εχουμε δει και πολλους πολιτικούς «περιωπής» να την καταβρίσκουν φίλε μου ΣΤΡΆΤΟ!
    Δεν ειναι αναγκη να σου θυμίσω ονόματα ...κάποιος απ αυτούς τα ειπε μέχρι και κέντρα πολιτιστικά δηλαδη τέτοια ξεφτίλα ....
    Αυτά ας τα θυμώμαστε ε?
    Μήπως θα μου πεις και στα άλλα, δηλαδή τα κάποιου επιπέδου υπάρχει ποιότητα?Κολοκύθια με την ρίγανη κι ουτε καν αυτα!

    φιλια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θα συμφωνήσω με την φίλη Ιουστίνη.
    Καλό σου βράδυ Στράτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συμφωνω, και συνεχιζοντας το σκεπτικο της Ιουστινης, εχεις δει ποτε να γινεται καταληψη σε ιδιωτικη επιχειρηση; Ακομα κι αν δεν επεμβουν οι φουσκωτοι, θα επεμβουν οι δικιγοροι. Τι λεμε τωρα; Ενω ο δημοσιος τομεας εχει απο πισω του σαθρη προστασια που αποβλεπει μονο σε ψηφοθηριες. Εγω δεν απορω παντως. Ειναι μερικα πραγματα στην Ελλαδα που οταν γινουν μοδα, δεν αλλαζουν με τιποτα, ενα ειναι οι καταληψεις, το αλλο η παραπαιδεια και ενα τριτο η εξωφρενικη χρηση κινητων τηλεφωνων. Ας μη συνεχισω και ξεφυγω απο το θεμα.
    Σε φιλω Στρατο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φυσικά και θα συμφωνήσω Στράτο μου,
    ποιός θ' αγκίξει ότι ... να μην εκφραστώ κατά πως τους πρέπει...

    την καλησπέρα μου!

    ωραία μουσική ακούω!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Όλα αυτά, αγαπητοί μου φίλοι,
    @ Μαριάνθη,
    @ pylaros,
    @ xeimwniatikhliakada,
    @ Ιουστίνη Φραγκούλη,
    @ Αστοριανή,
    @ Dana_Semitecolo,
    @ faraona,
    @ Eva F.,
    @ δεσποινάριον,
    @ genna,
    είναι δείγματα της σημερινής κοινωνίας μας, όχι μεμονωμένα αλλά μαζικά και θα έλεγα πως τείνουν να γίνουν και μόδα. Οπότε δεν είναι τί λέμε γι’ αυτά αλλά τί κάνουμε γι’ αυτά, όχι φυσικά εμείς (που βέβαια μπορούμε να λέμε) αλλά κάτιθα πρέπει να κάνει η πολιτεία με την επιβολή των νόμων. Κι αυτό το κάτι δεν το βλέπουμε πουθενά.

    @ ΠΑΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΙΝΑΣ,

    Καλώς μας ήλθες, όλοι οι καλοί χωράνε κι αφού δεν το μετάνιωσες, πάει να πει ότι θα ξανάρθεις…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τα είπατε ΟΛΑ. Και πολύ σωστά τα επισημάνατε. Τώρα στο ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ, πρέπει να ρίξουμε όλο το βάρος. Και ξαναλέω κάτι που έχω πει επανειλημμένως. ΠΑΙΔΕΙΑ σε όλους τους τομείς. Από το σπίτι μέχρι τα Ανώτατα Ιδρύματα και τους Ιθύνοντας της πολιτικής. Γιατί το ένα παρατράγουδο φέρνει το άλλο αλυσσιδωτά σχεδόν. Ακόμα και οι Νόμοι για να αλλάξουν θέλουν ανθρώπους που να είναι ικανοί, να εντοπίσουν το κάθε πρόβλημα στον τομέα που υπάρχει.
    ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ, είναι μια πολύνθετη λέξη
    με βαθειές, ανεκτίμητες, ιδιάζουσες, προγονικές ρίζες παραδοσιακής κληρονομιάς στην ζωή, στο πνεύμα και στην ψυχή κάθε λαού, με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ προς το κοινό. Πάντα για ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ μιλάμε. Και ως φυσικόν, αυτό έχει τα συνεπακόλουθά του ανάλογα με το επίπεδο που χαρακτηρίζει αυτόν τον λαό.
    Ο νοών νοήτω!
    Να είστε όλοι καλά.
    Βάνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ Βάνα Κ.,

    Από λόγια, εδώ, Βάνα, δόξα τω Θεώ… εκεί που κολλάμε είναι στην πράξη.

    ΠΑΙΔΕΙΑ, βεβαίως, βεβαίως με κεφαλαία!!! Ξέρεις όταν έγινε η τελευταίος ανασχηματισμός ο νέος υπουργός κ. Σπηλιωτόπουλος είπε το γνωστό «Tabula rasa», δηλαδή φτου κι απ’ την αρχή… Άρα ό,τι υπήρχε δεν άξιζε και αρχή δεν υπάρχει ακόμη… Μέχρι, που να αποφασίσουν οι επιτροπές κ.λπ., κ.λπ. θα ξεχαστεί. Ως συνήθως!

    Όσο για τη λέξη Κουλτούρα (το σύνολο της πνευματικής παράδοσης και δημιουργίας ενός λαού, δηλαδή) μέσα σ’ αυτό το "πολυσύνθετη", που λες, έχει καταλήξει να της αποδίδεται και να κυριαρχεί η αποκαρδιωτικά ειρωνική και αρνητική της σημασία…
    Αυτά που λες… Βάνα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γιατί είναι οι ίδιοι ανώριμοι Στράτο μου. Οι ίδιοι ανώριμοι που ταύτιζαν τον καημένο τον Αλέξη Γρηγορόπουλο με τον Πέτρουλα, τον Διάκο και τον Παπαφλέσσα.
    Αυτοί οι ανώριμοι που ηθελημένα ή άθελά τους, γίνονται πιόνια στην σκακιέρα των κομμάτων για να κουβαλάνε κουκιά. Και πιστεύουν πως ο αγώνας τώρα δικαιώνεται, κλείνοντας τη Λυρική και το Εθνικό Θέατρο ή όλα τα θέατρα γενικά.
    Εξαιρετικά τα γράφει ο Βίδος και πολύ σωστά τα μετέφερες.

    Καλό ΣΚ! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δυστυχώς γιά την Ελλάδα οι Νεοέλληνες κάτοικοί της διακρίνονται γιά την έλλειψη σεβασμού σε κάθε ηθική αξία.
    Τη δύναμή τους τη δείχνουν μόνο εκεί που γνωρίζουν ότι μπορούν να επιβληθούν και να ψευτοπροβληθούν.
    Όπως πολύ σωστά παρατηρεί η Ιουστίνη στα ξενυχτάδικα και στρα σκυλάδικα δεν τολμάνε. Οι φουσκωτοί δεν αστειεύονται.
    Νάσται καλά
    Ντένης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ μαριάννα,

    Μέχρι πότε, βρε Μαριάννα, θα υπάρχουν άνθρωποι, εδώ στην Ελλάδα, ανώριμη, άβουλοι κι άμοιροι αντάμα, να υποκύπτουν στα παιχνίδια των κομμάτων και να μαυρίζουν τον πολιτισμό μας. Τι άλλο μας έμεινε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ Dennis Kontarinis,

    Κρίμα, ναι Ντένη, οι Νεοέλληνες να έχουν χάσει κάθε ίχνος από τις αξίες που κουβαλούσαμε τόσα χρόνια. Όταν ήμασταν ο λαός ο περιούσιος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ωραίες που ’ναι οι αγκαλιές κι ας ζωγραφίζονται μόνο με λόγια...
Σας ευχαριστώ!